Fork me on GitHub
Developed by Laurent Haan. Interface by Zenobia Homan. Sprite by surt. Music by hektikmusic. Original concept by coolio niato.

Κατορθώματα

Στοχοι του παιχνιδιου

Για να ολοκληρώσεις το παιχνίδι, πρέπει να πείς στο ρομπότ πως να ανάψει όλα τα πλακάκια με φως στο συγκεκριμένο επίπεδο. Ωστόσο, ο μόνος τρόπος αληλεπίδρασης με το ρομπότ σου είναι με την συναρμολόγηση οδηγιών μέσα σε ένα πρόγραμμα που το ρομπότ μπορεί να εκτελέσει.

Πως να παιξεις

Εσύ μπορείς να δημιουργήσεις ένα πρόγραμμα σέρνοντας εντολές από την λίστα εντολών και αφηνοντάς τες μέσα στο πλαίσιο του προγράμματος. Οι εντολές θα προστεθούν αυτόματα στο κάτω μέρος του τονισμένου μπλόκ .

Εκτέλεσε το πρόγραμμά σου πατώντας το κουμπι Τρέξ΄το. Αν εσύ δεν είσαι ικανοποιημένος με το τρέχων πρόγραμμα σου , μπορείς να διακόψεις την εκτέλεση του κάθε στιγμή πατώντας το κουμπί Σταμάτησε. Αυτό θα επαναφέρει το ρομπότ στην αρχική του θέση.

Αντικειμενα του παιχνιδιου

Ένα επίπεδο αποτελείται από γκρι πλακάκια που έχουν ένα ορισμένο ύψος. Ειδικά φωτισμένα πλακάκια είναι διάσπαρτα σε όλο το επίπεδο. Αυτά τα φωτισμένα πλακάκια μπορούν να είναι είτε μπλέ, το οποίο σημαίνει ότι θα είναι σβηστά, είτε κίτρινα, το οποίο σημαίνει ότι θα ανάβουν . Εάν σε οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή, όλα τα φωτισμένα πλακάκια στο συγκεκριμένο επίπεδο είναι αναμένα, εσύ έχεις ολοκληρώσει αυτήν την πίστα.

Εντολη: προχωρησε μπροστα

Όταν χρησιμοποιήσεις την εντολή προχώρησε μπροστά, το ρομπότ θα προχωρήσει κατά ένα τετράγωνο προς την κατεύθυνση που κοιτάζει εκείνη την στιγμή. Αυτή η κίνηση θα πραγματοποιηθεί αν το τετράγωνο που θα κατευθηνθεί είναι στο ίδιο ύψος με το τετράγωνο από που μετακινήθηκε. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κίνηση δεν θα πραγματοποιηθεί.

εντολη: στριψε 90° προς τα δεξια

Όταν χρησιμοποιήσεις την εντολή στρίψε 90° προς τα δεξιά, το ρομπότ θα μείνει στο σημείο που είναι και θα στρίψει 90° (ένα τέταρτο μίας ολοκληρωμένης στροφής) προς τα δεξιά (κατά την φοράν δείκτων ωρολογιού).

εντολη: στριψε 90° προς τα αριστερα

Όταν χρησιμοποιήσεις την εντολή στρίψε 90° προς τα αριστερά, το ρομπότ θα μείνει στο σημείο που είναι και θα στρίψει 90° (ένα τέταρτο μίας ολοκληρωμένης στροφής) προς τα αριστερά (κατά την αντίθετη φοράν δείκτων ωρολογιού).

εντολη: πηδα

Η εντολή πήδα είναι ένας συνδυασμός από μια κίνηση προς τα εμπρος και μία αλλαγή στο ύψος. Η κατεύθηνση της κίνησης είναι στην κατεύθυνση που κοιτάει το ρομπότ. Ένα ανοδικό άλμα είναι επιτυχής μόνο αν το πλακάκι προορισμού είναι ψηλότερο ακριβώς ένα βήμα από το αρχικό πλακάκι. Αν η διαφορά του ύψους είναι μεγαλύτερη από αυτήν, το άλμα δεν θα είναι επιτυχές και καμία κίνηση δεν θα πραγματοποιηθεί. Όταν πηδάς προς τα κάτω, δεν υπάρχουν όρια στο ύψος που το ρομπότ μπορεί να πηδήξει . Η μόνη προϋπόθεση είναι ότι η διαφορά στο ύψος πρέπει να είναι τουλάχιστον ένα.

εντολη: Φως

Η εντολή φως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εναλλαγή των φωτισμένων πλακακιών σε αναμένα ή σβηστά. Αν το ρομπότ βρίσκεται σε σβηστό φωτισμένο πλακάκι όταν η εντολή φως εκτελεστεί, το φωτισμένο πλακάκι θα ανάψει. Ωστόσο, αν το ρομπότ βρίσκεται σε ένα ήδη αναμένο φωτισμένο πλακάκι, αυτό το φωτισμένο πλακάκι θα σβήσει. Όταν το ρομπότ βρίσκεται σε ένα κανονικό πλακάκι, τίποτα δεν θα συμβεί.

εντολη: επανελαβε

Η εντολή επανέλαβε είναι μία ειδική εντολή πού μπορεί να χρεισιμοποιηθεί για να επαναλάβει μερικές εντολές σε έναν ορισμένο αριθμό από φορές. Η εντολή επανέλαβε έχει ένα ειδικό πλαίσιο όπου εσύ μπορείς να ρίξεις εντολές από την λίστα εντολών. Αυτό επίσης έχει έναν μετρητή που εσύ μπορείς να καθορίσεις τον αριθμό από τις φορές που οι εντολές, μεσα και η εντολή επανέλαβε, θα επαναλυφθεί. Είναι ακόμη δυνατό να τοποθετήσεις μία εντολή επανέλαβε εντός μίας άλλης εντολής επανέλαβε, το οποίο είναι απαραίτητο γαι την δημιουργία πολύ μικρών προγραμμάτων.

μεταλλια

Τα μετάλλια ανταμείβονται για την ολοκλήρωση επιπέδων με μόνο μια πολύ μικρή ποσότητα των οδηγιών. Μερικές φορές, αυτά τα μικρά προγράμματα κάνουν το ρομπότ να εκτελεί μερικές άχρηστες αδηγίες, το οποίο είναι πολύ αναποτελεσματικό και παίρνει πολύ χρόνο. Πρέπει να γωρίζετε ότι στην επιστήμη των υπολογιστών, το καλύτερο πρόγραμμα δεν είναι αυτό που περιέχει τον λιγότερο αριθμό από οδηγίες αλλά αυτό που το ρομπότ έχει να εκτελέσει τον λιγότερο αριθμό από οδηγίες.

Διαλεξε πιστα

Εντολες

  • Προχώρησε μπροστά

  • Στρίψε 90° προς τα δεξιά

  • Στρίψε 90° προς τα αριστερά

  • Πήδα

  • Φως

  • Επανέλαβε φορές

    • Ρίξε τις εντολές σου εδώ

Προγραμμα

Ελληνική μετάφραση και εξέλιξη: Γιώργος Βιτζηλαίος (μαθητής του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου) με την καθοδήγηση του καθ. Πληροφορικής Πέτρου Κουτρούλη

Συγχαρητήρια! Oλοκλήρωσες αυτήν την πίστα χρησιμοποιώντας εντολές!